glaaaasss!

"nu lurar vi barn, nu lurar vi barn, på deras veckopeng"-melodin hördes och Olivia fick glass på tankarna. Hon avbröt mitt i bejeweled blitz spelet på facebook och hoppade i ett par alltför stora skor och flög sedan ut genom dörren med mobilen i ena handen och plånboken i den andra. nu var det dags för glass!

efter en liten rusch nerför gatan mot den stora ljusblåa bilen var Olivia äntligen framme. hon stirrade med glada ögon på den stora "menyn" av glassar. vad skulle hon välja?

efter glassgubben (som dock inte var gubbe utan runt 20) stått o glott ett tag på Olivia så gav han ett förslag:
-kanske isglass?
-njaaaa, sa Olivia. Det kan bli kallt.
-vad sägs om en av våra mixer?
-vad menas med mixer?, frågade Olivia lite mesigt. Hon kände sig lite töntig att stå o diskutera glass.
-jo men det är en påse med blandade sorter, förklarade glassgubben. Du får lite av varje, typ.

Efter lång diskussion (då flera från gatan kommit för att köpa glass) så bestämde sig Olivia för:
MORMORS GODASTE!



-bra val, sa glassgubben och fortsatte med att ta emot de andra kunderna.

Olivia gick sedan stolt och sakta hemåt i sina stora skor, nöjd över sitt köp. Hemma tog hon direkt en glass o satte sig framför tv:n för att se hockey mellan Djurgården-Linköping.

Nu är Olivia nöjd! :D


(hahah det där hände mig för cirka en kvart sen, snacka om att jag kände mig dum efteråt när jag insåg att jag hade stått och snackat glassar med glassgubben. menmen vad gör man inte för att få det bästa)

PUSSHEJ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0