helgen

Hallå där,

tänkte bara skriva lite om vad som hände i helgen :)

Fredags: på dagen pluggade jag järnet för att bli klar med min idrottsplanering. så jävla skönt att ha den gjord! :D senare så skulle jag iväg på avslutningsmiddag med volleybollen. det vaar trevligt, jag fick hålla tal ;P
senare så hämtade mamma mig och hon skjutsade mig till Magdas fest :) det var kul men det gjorde jävligt ont när Emma tappade en öl på min fot (den fall ut från kylskåpet men det var Emmas fel). men det var kul iaf! skönt med lite tystnad sen när jag och Isabelle skulle åka hem :)

    

Lördags: På lördag morgon vaknade jag bredvid någon som jag gillar :) han gjorde frukost på sängen till mig senare och det var fattiga riddare vilket var supergott! efter ett tag gick vi hem till mig för att hämta hans kläder (intressant, verkligen) eftersom att han senare skulle iväg och spela fotboll. senare (då Marcus var iväg på fotboll) så träffade jag Per och han och jag kollade på hockey och sedan på körslaget. när klockan var cirka halv tio så ringde vi efter en taxi till honom och vi fick vänta i en timme! :O jobbigt värre asså, så han åkte hem halv elva :)

det var asroligt när taxichauffören skulle ta in pers rullstol i bilen. han tog nämligen tag i hjulen så hela sitsen snurrade runt vilket gjorde att sittdynan och pers påse åkte ner på marken. taxichauffören ställde därför ner rullstolen och plockade upp sakerna. fast det skulle han inte ha gjort, för rullstolen började rulla nerför våran backe så han blev tvungen att springa efter! låter kanske inte så kul men asakuuuul var det iaf då.

Söndags: klockan halv sju ringde min klocka och jag var tvungen att gå upp. skulle nämligen åka iväg på turnering i södertälje. det gick bra där borta men var lite småsegt ibland. vi tog iaf hem hela skiten vilket var kul :)
Inlägg från hemsidan:

U19 GULD till Vallentunas starka ungdomar!

2010-04-26 13:54
Vallentunas duktiga ungdomar från U17s gruppen med förstärkning av Elverkets libero vann i helgen slutspelet i Stockholms Cup för tjejer U19. Medaljerna fullständigt regnar över Vallentuna i vårsolen!

I söndags morgon samlades 12 segerlystna tjejer för att åka till Södertälje och göra upp om medaljerna. Efter förmiddagens spel stod det klart att Vallentuna var klara gruppsegrare utan att ha förlorat ett enda set och vidare till semifinal mot Gotland. Semifinalen mot ölänningarna vanns klart med 2-0 och det var tydligt att Vallentunas vinnande lagmaskin inte gick att stoppa. Finalen stod mot ärkerivalen Sollentuna och åter igen drog Vallentuna det längsta strået.  

 

Med en mycket stark serve satte vi tryck på motståndaren och dessutom höll vi nere de egna misstagen. Bra servemottagning och försvarsspel bäddade för ett varierat anfallsspel med mycket glädje och mod. Alla tjejer fick mycket speltid och Olivia i liberorollen bäddade för ett varierat passningsspel. Ingen av de andra lagen var någonsin i närheten av guldmedaljen.

 

STORT GRATTIS till alla tjejer!  Vi/ni orkar att genomföra ytterligare ett av våra del-mål under säsongen. Ni är så dukiga och starka tillsammans.

 I den vinnande U19 laget: (födda 92 och yngre)

Tove, Sofie B, Madde, Erika, Min, Hanna, Hedda, Paulina, Tessi, Frida K, Anna och Olivia.

 Headcoach:

Ingela Saarinen Kindbom

 Stort tack till Wolfgang och Kenneth för all support kring laget.


.....och några bilder som mamma tog:


  
    
  


Det var de de! :D nu ska jag plugga historia, SEEE YAAAAAAAA! <3


Kommentarer
Postat av: Emma

förlåt <3 kan inte ro för att alla la sina drycker fra,för min :(

2010-04-27 @ 17:12:06
URL: http://awidescreendream.blogg.se/
Postat av: Per kasperi

haha! ja vissa taxichaffisar är inte så smarta men roliga är dom

2010-04-27 @ 19:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0