helgen

fredag: då gjorde jag inte alls mkt. kom hem o tog det lugnt. sen ringer Marcus o säger att han är påväg hem från jobbet. precis efter vi lagt på hör jag någon komma in genom ytterdörren, det var han. han säger att han bara var tvungen att träffa sin käraste, hihi. efter det så skjutsar han hem sig o mig hem till honom. och när jag säger skjutsa kanske ni tänker på bil, men ohnej vi föredrar cykel, haha. tog ett tag att komma hem men vi kom fram tillslut. sedan gick vi till centrum o mamma kom dit o hämtade upp mig. vi handlade också. senare på kvällen fick jag höra att det hade varit knivbråk så jag ville/fick inte gå till Marcus som vi hade planerat. det slutade med att Marcus fick skjuts till mig av en polare :) så allt löste sig till slut.

lördag: då åkte jag, mamma o Elvira till täby c för shopping! :) me like. köpte några saker men åkte hem tidigare än mamma o Elvira eftersom att pappa skulle på fest o ville få sitt hår slingat innan dess. så blev en paniklunch med två cheeseburgare, pappa fick en också :) men sedan åkte vi hem till pappa o slinga hans hår samt fixade han "outfit" för kvällen. hihi
sedan begav sig jag o Alfred hemåt för att fixa ordning inför kvällen. det var nämligen så att vi hade en kräftskiva hemma. fast bara vi familjen plus några andra. vi var cirka 8 st. Moa var med oss vilket var suuuuupertrevligt :)
vi åt o sedan pratade jag o Moa en lååång stund, som bara vi två kan göra. Alfred var med på ett hörn också ;)
sedan var det dags för efterrätt o det blev glass, Vienetta :) MUMS. Moa skjutsade hem mig till Marcus senare. Där blev det ännu mer glass o mys. haha

söndag: idag vaknade jag alldeles ensam i Marcus säng. han är iväg på en turnering typ och kommer inte hem förän sent ikväll. jag hade ingen aning om vad jag skulle göra idag, tänkte typ plugga inför ett miniprov i svenskan som vi har på tisdag. MEN sedan fick jag ett sms av min kära mor som sa att dom skulle ut o plocka svamp med mormor. så jag följde med dom på en svamptur i Brottby/Åkersberga. nu har jag preci kommit hem därifrån o är helt slut. jobbigt att gå i skogen bland kvistar o stenar. ikväll väntas träning så får se om jag överlever det.

         

min helg blev inte som jag förväntat mig men Moa o Marcus med flera gjorde den bra!
hoppas ni har haft en bra helg :)

PUSS

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0