KÄRLEK

I början var du den supersnygga killen i skolan som jag aldrig trodde skulle se mig (låter som taget ur en film men det är sant). Jag var två år yngre, gick på Montessori (speciell skola) och var ingen speciell i dina ögon. Du såg aldrig mig men du var den snyggaste i skolan som jag visste.
Du gick ur skolan o kvar blev jag i två år till.
Det var under sommaren som du o jag sågs igen. Det var genom våra bästa kompisar (Rebecca & Jocke). Jag o Rebecca hade varit o spelat beachvolleyboll då Jocke (Rebeccas killle) sa till Rebecca att komma till centrum. Jag följde med o där var han, Marcus Köks, supersnygge killen från skolan (haha vilken dröm asså ;P!). Jag själv hade inget att komma med, svettig, osminkad o tandställning*, drömbruden asså! Kände mig inte som den fräschaste direkt.
Vi stod o snackade lite o det enda jag kommer ihåg var att jag sa till Marcus att han kunde slå in sin present (som han hade köpt till sin mamma precis innan vi kom) i en icakasse och knyta lite snöre runt. Han pallade nämligen inte att slå in den. Nu efteråt skäms man ju över vad man sa! ;P haha


*Jag vill dock påpeka att det är absolut ingenting med folk som har tandställning! Bara det att jag kände mig väldigt obekväm i den. Marcus har tandställning nu så jag dömer verkligen inte folk efter det!  :)


Dagarna gick under sommaren och jag tänkte inte så mkt på "mötet". Efter jag vet inte hur länge så sa Rebecca en dag att Jockes kompis tyckte att jag var söt. Jag undrade såklart vem kompisen var men Rebecca sa inte det till mig av någon konstig andledning.
Senare efter sommaren träffades jag, Rebecca, Jocke o Marcus hemma hos Jocke för att kolla "Ensam mamma söker".

Det som var så kul (som Marcus berättade senare nu när vi är tillsammans) är att Marcus inte visste en gång att jag o Rebecca var där. Så han glider in i mjukisar, asskabbig o trött och får typ en pinsam chock över att jag o Rebecca sitter där. Om han hade vetat det där så hade han ju fixat sig. hahaha

Men iaf, vi kollade på hockey tillsammans med killarna o efter en match får jag ett sms där det står "Sötnos :)".
Jag anar vem det kan vara men vill inte hoppas för mkt. Jag smsar Rebecca o hon skriver tillbaka hysteriskt "DET ÄR KÖKS NUMMER! VAD SKRIVER HAN?!?!"
Om jag blev glad då eller, gaaaaaaaah.....!
Men svårflörtad som jag försöker spela så svarar jag i något stil med "Vem är det som skriver?"
Han svarar ganska snabbt tillbaka "Marcus, som gärna skulle vilja lära känna dig bättre :)"
Efter det gick mitt hjärta i hundratio (ordspråk? :S )

Dagen efter skrev han igen o jag blev väldigt glad eftersom att Rebecca sa att han inte var den typen som raggar ;P Alla tjejer kommer till honom, haha (undrar om Rebecca sa så för att göra mig glad? ;P) 
Rebecca passade också på att säga att det var han som hade sagt att jag var söt (förut efter sommarlovet), schysst kompis hon var då! Det kunde hon ju sagt tidigare, haha! (älskar dig ändå Rebecca) 

Vårat "dejtande" om man ska kalla det så fortsatte ett tag o tillslut kom den första "pussen". Den var påtvingad av Marcus kompisar men om jag var nervös! Marcus var också det, det vet jag! :)
Han skulle ge mig en puss för varje bulle han åt (som mamma hade tvingat med mig). Det blev iaf en puss o den kunde jag sova gott över :) På dejterna efter det blev bara bättre, om ni förstår vad jag menar ;) haha tänk inte för långt, för ngt sånt blev det inte då! Att du ens tänkte så långt! haha ;P

Alfred (min lillebror) var det som gjorde att vi just fick den 4:e som datum. Han frågade mig tidigare under dagen om jag o Marcus var tillsammans. Jag skämtade med honom o sa att vi inte var det. Senare under kvällen så sa Alfred till Marcus att vi inte var tillsammans. Eftersom att jag fick förklara mig så blev det klart att vi var tillsammans :)

De 3 första månaderna gick hur fort som helst, hann knappt fatta att det var du o jag innan det gått 3 månader.

Bråk o tjaffs gör inte att vi kommer ifrån varandra, utan tvärtom det gör oss starkare o jag känner att vi kommer varandra närmre. Menar inte att vi borde bråka men jag vet att bråk kan vara nyttigt till en viss gräns för att man ska kunna lära sig av hur den andra tänker o tycker.

För att avsluta detta inlägg så tänkte jag bara tacka Rebecca o Jocke för att de gjorde så att jag fick träffa denna underbara människa som jag älskar mest av allt. TACK! :) <3


Jag o Marcus har 1 år och 6 månader idag och det är jag så gudomligt glad över.

I don't want another pretty face
I don't want just anyone to hold
I don't want my love to go to waste
I want you and your beautiful soul
You're the one I wanna chase
You're the one I wanna hold
I won't let another minute go to waste
I want you and your beautiful soul

Jag älskar dig Marcus Rein Köks

Din Olivia




Kommentarer
Postat av: Linnie

AAAAAAAAAAAAAAAAW sötnos! <3

Men vadå, tyckte du inte om mig när jag hade tandställning? .... :(

hahah skoja, puss <3<3<3

2010-05-04 @ 15:43:42
URL: http://cockienut.blogg.se/
Postat av: Emma

AWWWW SÅ GULLIGT :D <3<3<3<3

2010-05-04 @ 20:54:38
URL: http://awidescreendream.blogg.se/
Postat av: rebecca

VARSEGOD :)) Hhaha.

allt för sin bästa kompis <333



WEELL. vettefan varför jag inte sa att det var han?! hahahahha. SORRY <33

2010-05-05 @ 06:07:30
Postat av: ELIN

aaaw gud vad gulligt! haha :D

2010-05-05 @ 20:32:12
Postat av: em

oooooh sååå söttttttt :D <3

2010-05-05 @ 22:21:03
URL: http://hwleh.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tacka din mamma för att hon tvingar med dig bullar och tur att Marcus är sån gottegris och gillar bullar.... LOL

2010-05-07 @ 22:33:18
Postat av: Emma-Linn

naaw vad gulligt, blev glad av att läsa haha :D

2010-05-13 @ 00:03:33
URL: http://angelsdontkill.webblogg.se/
Postat av: Emma-Linn

hihi :D njää alltså jag och jonte var ju tillsammans i 2 och ett halvt år, men det tog slut mot hösten någongång, över ett halvår sen. så jag har inte haft någon pojkvän på ett tag nu! har ju varit rätt ledsen, men nu känns det skönt att få va fri, haha x)

2010-05-14 @ 11:14:58
URL: http://angelsdontkill.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0